poniedziałek, 8 lutego 2016

TRUFLE A'LA SNICKERS

Odkąd zaczęłam większą wagę przykładać do tego, co jem i więcej trenować, różnego rodzaju trufle oraz batony na bazie daktyli i orzechów stały się moją ulubioną przekąską. Będę więc pewnie w najbliższym czasie zamęczać Was niezliczonymi przepisami tego typu. Mam już pomysł na trufle o smaku ciasta marchewkowego oraz na zielone kulki z jęczmieniem i spiruliną :)

Do przyrządzenia dzisiejszych trufli inspiracją stał się popularny baton Snickers, który ze zdrowym odżywianiem niewiele ma wspólnego. Postanowiłam stworzyć podobny smak w zdrowej wersji i jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego. Wystarczyło pięć składników i mamy zdrową i szybką przekąskę :)

Pamiętajcie, że pod każdym postem publikuję wartości odżywcze potrawy.

Zachęcam do polubienia Zielonej Diety na FACEBOOKU :)



TRUFLE A'LA SNICKERS

Składniki (ok. 20 sztuk):
  • 100 g suszonych daktyli
  • 100 g orzeszków ziemnych, prażonych bez tłuszczu, niesolonych
  • 1 łyżka kakao
  • 1-2 łyżki dobrej jakości masła orzechowego*
  • 1/4 łyżeczki soli
  • kakao i mielone orzeszki ziemne, do obtoczenia

Przygotowanie:

Daktyle namaczamy w ciepłej wodzie, odstawiamy na pół godziny.

Po tym czasie daktyle odsączamy, dodajemy pozostałe składniki i razem miksujemy (jeśli chcecie odciążyć swój blender, możecie posiekaj orzeszki na mniejsze kawałki).

Z powstałej masy formujemy kulki, każdą obtaczamy w kakao lub mielonych orzeszkach ziemnych.

Przechowujemy w lodówce.

* jeśli chodzi o dodatek masła orzechowego, u mnie idealną ilością było 1 1/2 łyżki, wszystko zależy od daktyli. Dlatego najlepiej najpierw dodać 1 łyżkę i sprawdzić konsystencję.

 

5 komentarzy:

  1. To musi być coś! Super :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie! Szkoda, że teraz jestem na diecie. Napewno niedługo spróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo. Dietetyczne to moze one nie są, ale zdrowe na pewno i bez cukru :)

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń