czwartek, 17 grudnia 2020

WEGAŃSKIE PIERNICZKI BEZGLUTENOWE

    Dzisiaj przepis na wegańskie i bezglutenowe pierniczki, które robię co roku już od kilku lat i niezmiennie są numerem jeden. Chociaż wypróbowałam w tym roku jeszcze jeden przepis na pierniczki z dodatkiem dyni i on też skradł moje serce. 

Te pierniczki są kruche, najlepiej jak poleżą kilka dni i zmiękną.

    Przepis na pierniczki z dyni też pojawi się przed świętami. One z kolei są bardziej pulchniutkie i u nas zniknęły szybko (zbyt szybko :)

    Przepraszam za jakość zdjęć, ale jestem ostatnio w mocnym niedoczasie, mam nadzieję, że wybaczycie ;)

    Zachęcam do polubienia Zielonej Diety na Facebooku i śledzenia mnie na Instagramie :)




WEGAŃSKIE PIERNICZKI BEZGLUTENOWE


Składniki:

  • 200 G mąki gryczanej
  • 120 G mąki kasztanowej
  • 2 łyżeczki (30 G) oleju kokosowego
  • 1/3 szklanki (100 G) syropu daktylowego/klonowego/kokosowego
  • 1 1/2 łyżki mielonego siemienia, wymieszanego z  3 łyżkami ciepłej wody
  • 1 łyżeczka karobu/kakao
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika


Wykonanie:

W misce mieszamy wszystkie sucha składniki. Dodajemy olej kokosowy, syrop oraz syrop. Zagniatamy ciasto. 

Odstawiamy do lodówki na min. 30 min. 

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. 

Ciasto rozwałkowujemy na posypanej mąką stolicy, na grubość ok. 1-2cm i wykrawamy foremkami ulubione kształty.

Blaszkę przykrywamy papierem do pieczenia i układamy ciasteczka.

Pieczmy ok. 10 min.

Przechowujemy w szczelnym pojemniku z kawałkiem jabłka (dzięki temu pierniczki zmiękną). 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz