piątek, 27 listopada 2015

TOFU FETA

Dzisiaj przepis, do którego zbierałam się już od dłuższego czasu. Kiedy tylko zobaczyłam przepis na tofu fetę na blogu Jadłonomia, od razu dodałam go do zakładki: do zrobienie w najbliższym czasie :) Postanowiłam, że urozmaicę trochę przepis i wzbogaciłam go o dodatek ziół: bazylii, oregano i mieszanki ziół greckich. Ponadto dodałam kilka bardzo ostrych suszonych papryczek, które idealnie podkręcają smak fety.

Mam już jeden bardzo smakowity pomysł na wykorzystanie tofu fety (oczywiście poza sałatką grecką) i jak tylko go wypróbuję, to chętnie się z Wami nim podzielę.

Staram się ostatnio, żeby zdjęcia prezentowane na blogu były ładniejsze. Mam nadzieję, że to zauważyliście :)

Pamiętajcie, że pod każdym postem publikuję wartości odżywcze potrawy (w tym przypadku uwzględniłam 4 łyżki oliwy na cały przepis, czyli 1 łyżkę na porcję).

Zachęcam po polubienia Zielonej Diety na Facebooku :)



TOFU FETA

Składniki (4 porcje):
  • 1 kostka tofu naturalnego - 300 g
  • 200 ml oliwy
  • 3 łyżki wody z ogórków kiszonych
  • 6 łyżek soku z cytryny
  • 1 łyżka soli (użyłam himalajskiej)
  • 2 łyżki płatków drożdżowych
  • 3 ząbki czosnku
  • po 1 łyżeczce: bazylii, oregano, przyprawy greckiej
  • kilka suszonych ostrych papryczek lub świeża papryczka chili, pokrojona na plasterki (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Tofu kroimy w kostkę.

Do słoika wlewamy oliwę, wodę z ogórków, sok z cytryny. Dodajemy sól, płatki drożdżowe oraz przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy.

Tofu umieszczamy w słoiku z papryczkami (jeśli używamy).

Zamykamy, przekładamy do lodówki. Tofu feta jest gotowa po ok. 2 dniach.

Oliwę, możecie wykorzystać jako dressing do sałatek (jest bardzo aromatyczna) lub wykorzystać do ponownego przygotowania fety.

Smacznego :)

 

5 komentarzy: