środa, 18 listopada 2015

MLEKO Z NERKOWCÓW

Uwielbiam mleka roślinne własnej roboty, ale nie zawsze mam czas, aby je przygotować. Dzisiejszy przepis nie wymaga moczenia orzechów. Oczywiście możecie to zrobić, mleko będzie wtedy bardziej lekkostrawne.

Do czego najlepiej pasuje mleko z nerkowców? Ja używam go dosłownie do wszystkiego! Dodaję do kawy i do koktajli, na jego bazie przygotowuję owsianki lub jaglanki.

Pamiętajcie, że pod każdym postem publikuję wartości odżywcze potrawy.

Zachęcam do polubienia Zielonej Diety na Facebooku :)




MLEKO Z NERKOWCÓW

Składniki (na około 4 szklanki):
  • 1/2 szklanki orzechów nerkowca
  • 4 szklanki świeżej wody
  • 1/4 łyżeczki soli (najlepiej himalajskiej)
  • 1 łyżeczka syropu klonowego (opcjonalnie), jeśli lubicie słodsze mleka

Przygotowanie:

Nerkowce wsypujemy do blendera razem z solą i zalewamy wodą. Miksujemy dokładnie (mi zajęło to ok. 2 min. z przerwami, żeby nie przegrzać blendera).

Przecedzamy mleko (ja przecedzałam swoje mleko przez drobne sitko. Jeśli jednak nie macie super blendera albo takiego sitka - użyjcie gazy :) I nigdy nie wyrzucajcie pulpy, która Wam zostanie. Ja swoją dodałam to następnego dnia do owsianki)

Jeśli chcecie dodajcie syrop klonowy i jeszcze raz wymieszajcie.

Pamiętajcie, że mleko należy przechowywać w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz