poniedziałek, 23 listopada 2015

POMARAŃCZOWO-MIGDAŁOWE CIASTKA Z CIECIERZYCY

    Muszę się przyznać, że kiedyś byłam pożeraczem słodyczy. Jadłam ich naprawdę sporo i nie wyobrażałam sobie dnia bez porządnej dawki 'słodkiego'. Dzisiaj słodyczy jadam bardzo mało, a jeśli już są to zdrowe słodycze, np. batony z daktyli i orzechów lub przygotowane własnoręcznie ciastka, ciasta i desery. Na blogu będę się z Wami dzielić sprawdzonymi przepisami na zdrowe słodkości. Mam nadzieję, że przepisy przypadną Wam do gustu :)

    Zachęcam do polubienia Zielonej Diety na Facebooku  i śledzenia mnie na Instagramie :)




POMARAŃCZOWO-MIGDAŁOWE CIASTKA Z CIECIERZYCY

Składniki (20 ciastek):
  • 1 szklanka ciecierzycy z puszki, odsączonej i przepłukanej
  • 1/4 szklanki masła migdałowego
  • 1/4 szklanki mąki migdałowej
  • 2 łyżki syropu klonowego
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka skórki z pomarańczy, świeżo startej

  • 1/4 szklanki płatków migdałowych plus dodatkowe do dekoracji
  • 1/4 szklanki gorzkiej czekolady, drobno posiekanej
 
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
 
Wszystkie składniki, oprócz płatków migdałowych i czekolady, dokładnie miksujemy na gładką masę. Następnie dodajemy migdały i czekoladę, mieszamy. 
 
Z powstałej masy formujemy kulki, każdą z nich spłaszczamy i przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 

Dekorujemy płatkami migdałowymi, delikatnie wciskając je w ciastka.
 
Pieczemy 15-20 min. Po tym czasie ciastka są jeszcze lekko miękkie. Po ostudzeniu ich konsystencja jest idealna, są kruche i długo świeże.
 
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz